MediaMarkt en Essent lanceren ‘shop-in-shop’ concept

MediaMarkt en energiebedrijf Essent hebben de handen ineen geslagen om consumenten te helpen bij de energietransitie. Essent krijgt shop-in-shops op de winkelvloer van de elektronicaketen. Daarin staan energiezuinigere producten voor het verduurzamen van het huis centraal. Consumenten kunnen producten bekijken en ervaren, persoonlijk advies krijgen en informatie inwinnen, ook als zij geen energiecontract hebben bij Essent. Het doel is om voor de zomervakantie 47 van de 55 MediaMarkt-vestigingen in Nederland in te richten met een shop-in-shop. De uitrol is gestart in maart en momenteel zijn al 18 winkels voorzien. De door MediaMarkt en Essent ingerichte shop-in-shops zijn een combinatie van een interactieve én een persoonlijke aanpak. De digitale ervaring wordt gecombineerd met Essent adviseurs die consumenten ter plekke verder kunnen helpen zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken. In het nieuwe speciaal ingerichte winkelgedeelte kunnen consumenten zien, voelen en ervaren hoe energiezuinigere producten hen helpen bij een duurzamer huishouden en het besparen op de energierekening. Het assortiment aan energiezuinigere producten en oplossingen varieert van zonnepanelen en woningisolatie tot energiezuinigere huishoudelijke apparaten en laadpalen voor elektrische auto’s. Het assortiment van de shop-in-shops wordt blijvend aangevuld met energiezuinigere producten en technologieën.
emerce
02-05-2024 06:18