Techreuzen Microsoft en Google meest geïmiteerde merken bij phishing

In het eerste kwartaal van 2024 bleef Microsoft het meest geïmiteerde merk bij phishing, goed voor maar liefst 38 procent van alle pogingen tot merkphishing. Google komt op de tweede plaats met 11 procent, een lichte stijging ten opzichte van de vorige derde plaats. LinkedIn steeg naar de derde plaats, zo blijkt uit de Brand Phishing Ranking van Check Point. Nieuw in de ranking is Airbnb, het bedrijf komt op de tiende plaats. Dit komt waarschijnlijk door de voorjaarsvakantie, een periode die wordt geassocieerd met meer reizen en vakantieboekingen. De technologiesector bleef onveranderd de meest geïmiteerde sector in merkphishing, gevolgd door sociale netwerken en banken. De technologiemerken staan aan de leiding bij phishingaanvallen, waarschijnlijk door hun wijdverbreide gebruik in zakelijke en externe werkomgevingen. Top brand phishing Q1 2024: Microsoft (38 procent) Google (11 procent) LinkedIn (11 procent) Apple (5 procent) DHL (5 procent) Amazon (3 procent) Facebook (2 procent) Roblox (2 procent) Wells Fargo (2 procent) Airbnb (1 procent)
emerce
30-04-2024 07:45