Netto omzet Mollie groeide in 2023 met 36 procent

In 2023 heeft betaalverwerker Mollie een netto omzet van 99 miljoen euro geboekt, een omzetgroei van 36 procent ten opzichte van 2022. Deze groei is onder andere te danken aan het aantrekken van nieuwe en grotere klanten, het investeren in nieuwe producten zoals Mollie Capital en Mollie Terminal, en de versnelling van de internationale expansie in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast zijn de operationele kosten met dertig procent gedaald – van 179,8 miljoen in 2022 naar 126,7 miljoen in 2023. De inzet van AI, met bijvoorbeeld MollieGPT, de meer productgerichte focus en de betere interdisciplinair interne samenwerking hebben de operationele efficiëntie vergroot. Mollie heeft in 2023 naar eigen zeggen ook grote stappen gemaakt met haar customer centric strategie. Alle customer service rollen werden samengebracht in het Customer Centre in Maastricht. Daarnaast werd Mollie Terminal gelanceerd, een belangrijke oplossing voor de omnichannel klanten van Mollie. Het product werd ook verder uitgebreid met meer geïntegreerde financiële diensten, waarmee klanten via één platform betalingen en geldbeheer kunnen vereenvoudigen.
emerce
25-04-2024 07:05