Kleine Europese groei WPP

Marketing- en reclameconcern WPP Group ziet een kleine omzetgroei in west-Europa, maar Amerika en Azië drukken het concernresultaat. Exacte cijfers over de lokale markt geven de Engelsen niet, maar het concern duidt het VK en west-Europa als groeiregio’s. Adverteerder trekken de portemonnee weer wat vaker om hun boodschappen over te brengen. De groepsomzet daalde met 1,4 procent tot vier miljard euro. Winst- of verliescijfers geeft WPP niet, enkel wat kerncijfers. Het bedrijf is bezig met het samenvoegen van labels om efficiënter te kunnen werken. Zo gingen Wunderman Thompson en VMLY&R op in VML en verdwijnen de namen Hill & Knowlton en BCW. Die gaan op in het label Burson. CEO Mark Read neemt uitgebreid de gelegenheid om te vertellen over dat zijn concern AI inzet. Over het soort besparingen of versnellingen zegt hij nog steeds niets concreets. De media- en marketinggroep uit Londen gaat jaarlijks 250 miljoen euro investeren in nieuwe technologie, waaronder kunstmatige intelligentie. Het gaat om investeringen in eigen technologie die de AI- en datastrategie ondersteunen. Foto: Tomasz Maranowski (cc)
emerce
25-04-2024 09:55