Whoppah kijkt naar Frankrijk

De online marktplaats voor tweedehands design Whoppah zoekt aansluiting tot de Franse markt. Het Nederlandse bedrijf heeft gisteren een Franse vertaling van zijn dienst live gezet. De ter plekke populaire betaaldienst CB wordt nog niet ondersteund. Evelien Bunnik-Remmelts, mede-oprichter en COO van Whoppah: “De uitbreiding naar Frankrijk is een belangrijke stap in onze ambitie om een pan-Europese designmarktplaats te worden. Het Europese netwerkeffect, dat voor een marktplaats zo cruciaal is, zal ons verder helpen opschalen.” Whoppah heeft zich tot doel gesteld de grootste speler in Frankrijk te worden en verwacht er volgend jaar een verkoopvolume van miljoenen euro’s te realiseren. In Duitsland doen ze naar eigen zeggen ‘al een stevige miljoenenomzet’. In 2020 gingen ze daar van start. Op de Duitse versie van Trustpilot leverde dat sindsdien welgeteld 36 recensies op, die niet onverdeeld positief zijn. De marktplaats voor tweedehands design en kunst Whoppah streefde afgelopen jaar naar een bruto handelswaarde van 52 miljoen euro. Dat zou een ruime verdubbeling zijn ten opzichte van 2022. Of dat doel is gehaald, is niet bekend. De designmarktplaats heeft in september 2023 een investeringsronde van 4,7 miljoen euro afgerond. Dat is heel wat minder dan de tien miljoen waar oprichter Thomas Bunnik eerder op mikte. Op Trustpilot krijgt de bemiddelingsdienst een 3,9/5, op Google een 4,2/5. Foto: Gennady Mochalov (cc)
emerce
24-04-2024 11:57