Picnic, Coca Cola en Schiphol naar Emerce B2B Digital

Nederland heeft een van de beste pensioenstelsels ter wereld. Toch gaat dit stelsel de komende jaren volledig op de schop. De redenen hiervoor zijn glashelder: mensen worden gemiddeld genomen steeds ouder, wisselen vaker van baan, er zijn steeds minder werkenden en steeds meer gepensioneerden. Het gaat om een transitie voor miljoenen mensen die moet zorgen voor een beter pensioen voor iedereen. Aan pensioenuitvoerder APG de uitdaging ervoor te zorgen dat deelnemers hier blij van worden. Daarom zet APG unieke technologie in om de digitale transformatie van 100 jaar data-geschiedenis van miljoenen deelnemers en duizenden verschillende regelingen mogelijk te maken. Je hoort er meer over van Francine van Dierendonck tijdens B2B Digital op 16 mei in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Zij geeft sturing aan de complexe nieuwe pensioenuitvoering voor acht pensioenfondsen met meer dan 30.000 werkgevers en 4,8 miljoen deelnemers. Kunstmatige intelligentie is niet nieuw, maar met de huidige hoeveelheid data, kennis en investeringen in AI-technologie lijken we ons in een perfect storm te bevinden waarbij de mogelijkheden eindeloos zijn. Bas Drogtrop gaat in gesprek met AI-voorlopers over reële zakelijke kansen in AI. Hoe kom je van prompten tot een schaalbaar product dat de klantervaring daadwerkelijk verbetert? Hoe zorg je dat niet de techniek, maar de business leidend is? Hoe vergroot je de adaptatie binnen de organisatie? Kortom, AI in de praktijk. In het panel schuiven aan Bas Cloin (Royal Schiphol Group), Maarten Sukel (Picnic Technologies), en Jeroen Munk (Studira/Futurewhiz). Binnen Arla Foods hebben ze een Test & Learn programma opgezet. Waarmee ze, aan de hand van experimenten, hun leerproces versnellen. Je hoort hoe de experimentele cultuur hen heeft geholpen om e-commerce naar een hoger niveau te tillen. Veel B2B-bedrijven lopen tegen de grenzen van hun huidige e-commerce platform aan, omdat deze op verouderde techniek draait of door groeiende legacy steeds lastiger te beheren blijkt. Tijd voor een nieuw platform dus. Maar voor welk platform kies je? Hoe voorkom je dat je over een paar jaar in dezelfde situatie belandt? Ga je in één keer over, of doe je dat gefaseerd? Tijdens een speciale sessie gaan Roel van Alebeek (zelfstandig consultant voor o.a. Daily Fresh Food en Vanderlande) en Bjørn Kreijen (Boels Rental) onder leiding van de dagvoorzitter in gesprek over de do’s en dont’s bij de keuze voor een nieuw platform en het migratietraject. Ook de toekomst van B2B sales komt aan bod. In de toekomst is een verkoper niet een renner, maar een strategische denker. Om de tijd vrij te maken om ruimte te geven aan echte strategische sales, heb je tech nodig. Je hoort er meer over van Hanneke Vogels, auteur van het boek Salestech en Nederlands meest prominente expert op het gebied van salestechnologie. Kaarten voor Emerce B2B Digital zijn hier te bestellen. Foto Peter Boer
emerce
24-04-2024 06:01